» » KOL BÖREĞİ

pratik tarifler

KOL BÖREĞİ 
Hamuru İçin 
1 su bardağı ılık su 
1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı kadar tuz
10 gr maya 1 yemek kaşığı kadar
Aldığı kadar un yumusak ele yapışmayan bir mayalı hamur yoğpurucaz.
İç Malzemesi 
ben lor ve kaşar peynir kullandım 
Sizler patatesli, kıymalı, ıspanaklı  vs. yapabilirsiniz
1 kase sıvı yağ kullanıyoruz hamurları acmak için 


HAZIRLANIŞI
* Suyumuzun içine maya ve şekeri ekleyip köpürmesini bekleyelim köpürdüğü zaman fazla bekletmeden suyunu ve tuzunuzda ekleyeip karıştıralım yavaş yavaş un ekleyerek yoğuralım ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim ve mayalanmaya bırakalım ben üzerine cam tencere kapagı örterek güneşe koydum pencere önüne yarım saat mayalanmasını bekledim .
Bu sırada iç malzememizi hazırlayalım lor peynirimizin içine istediğiniz miktarda kaşar rendeleyip tuz ekleyin ve karıştırın isteğe göre maydanozda ekleyebilirsinizç
Ardından mayalanan hamurumuzu 4 eşit parcaya bölelim ve üzerlerine un serpelim 
Ve bitanesini alalım biraz açalım oklavamızla
Ardından 3 yemek kaşığı sıvı yag gezdirelim üzerinen ve her yerine sürelim yagı ve elimizle hamuru cekiştirelim açılabildiği kadar açaılsın hamuamurumuz. İlk hamurumu resimledim diğerleri daha başarılı oldu ama resimlemeye vaktim yoktu :)
Ve şekildeki gibi iç malzememizi kenarlarına seriyoruz ve iç malzeme olan kıısmdan itibaren sarmaya başlıyoruz ve tepsimize sıralıyoruz üzerini sıvı yag sürüp börekelrimizi 180 derece pişmeye bırakıyoruz Fırından cıkınca ilk sıcağı ile üzerine su serpelim dilimleyip üzerini bir örtü ile örtelim bir 10 dk sonra servis yapabilirsiniz . Tadımız Tuzumuz'a teşekkürler



pratik tarifler
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Bir yorum bırak