» » » MUZLU EKLER PASTA

pratik tarifler


MUZLU EKLER PASTA

Malzemeler;
1 pEket Kedi dilı (6 adet kullandım)
200ml süt kreması (Mutlaka soguk olmalı)
6 adet kuçuk boy muz
200 gr paket bitter Çikolata(Sütlü çikolata ilede olur)
1 çorba kaşığı vanilyalı yada muzlu puding
2 tatlı kaşığı Turk Kahvesi
Muffıns kağıtları

HAZIRLANIŞI

Kremamızdan 1 çorba kaşığı ayıralım , daha sonra bitter çikolatayı eritirken kullanacağız. (Eğer sütlü çikolata kullanacaksanız krema ayırmayınız) Kalan Kremaya 1 çorba kaşığı puding tozunu katarak mikserle krem şanti kıvamına gelene kadar çırpalım. Burada önemli olan katı kıvam elde edebilmek , bu kremayı kedi dillerinin üzerine rahat sıkmanızı sağlayacak. Bu yüzden 15 dk kadar buzlukta bekleteceğiz. İkinci önemli noktada Kıremamızın mutlaka buzdolabından çıkartılmış olması. Hatta Türkiye'deki kremalar biraz sulu oluyor bu yüzden 5 dk kadar kullanmadan önce dondurucuda bekletebilirsiniz. Ben kedi dillerimi fırın tepsimin üzerine tel ızgarasını koyarak dizdim ve hazırladığım 1 tatlı kaşığı toz şekerle sulandırdigım Türk kahvesini Tek tek kaşıkla üzerlerine döktüm. Yeterince ıslandığında bıraktım. Altına yeni tepsi koydum.Hazırlık aşamasında yeterince yumuşuyorlar. Şimdi bir kaşık kremayı ilave ederek benmari usulü , kırdığımız çikolataları eritmeye başlayalım. (Krema ekleme nedenim. Çikolatanın donduğu zaman çatlamaması ve kesme işleminizde her türlü pastanızda kırılma yapmaması içindir.) Kremamizı dondurucudan alıp sıkma torbasına dolduralım .Kedi dillerinin üzerine yavaşça akıtalım.
Muzların kabuklarını alıp iki köşesini aynı yönde verev keselim.(ben ters kesmişim özellikle belirtiyorum) Kedi dillerinin üzerine kremadan sonra oturtalım. Bıçak yardımı ile kremayı düzeltelim.
Artık Muzlu Ekler Pastamız Hazır sayılır. Eriyen çikolatamızı da alıp hızlı bir şekilde muzların üzerine kaşık yardımı ile dökelim . Tamamen muzlar kapansınlar. Bir süre sonra donan Muzlu Ekler pastalarımızı servis tabağımıza alalım. (Tepsiye dökülen çikolataları soğuyup ,donduğunda tepsiden alıp saklama kabına doldurdum ) Üzerine dilerseniz yeşil fıstık, yada benim gibi beyaz / kahve çikolata eriterek incecik şeritler çekebilirsiniz. Hayal gücünüzü kullanarak farklı sunumlar yapabilirsiniz. Buzdolabına kaldırabilir. İkram zamanı muffin kağıtlarının tam ortasından iki kenara çekerek kayık şekline getirip Muzlu Ekleri içersine oturtabilirsiniz.

Afiyet olsun.

pratik tarifler
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Bir yorum bırak